BHP w miejscu pracy


Jest wiele powodów, dla których zdrowie i bezpieczeństwo jest ważne dla Twojej firmy, dla których należy wdrożyć wszystkie zasady BHP. Przede wszystkim to ochrona zdrowia i życia pracowników.

Czym jest BHP w miejscu pracy?

Zdrowie i bezpieczeństwo w miejscu pracy polega na rozsądnym zarządzaniu ryzykiem w celu ochrony pracowników i firmy. Dobre zarządzanie BHP charakteryzuje się silnym przywództwem angażującym menedżerów, pracowników, dostawców, wykonawców i klientów. W kontekście globalnym zdrowie i bezpieczeństwo są również istotną częścią dążenia do zrównoważonego rozwoju.

Dlaczego wsparcie BHP jest ważne?

Zapewnienie pracownikom bezpiecznego i zdrowego powrotu do domu po zakończeniu każdego dnia pracy jest moralnie słuszne.
Chroniąc swoich pracowników, zmniejszasz absencje, zapewniając, że Twoje miejsce pracy jest bardziej wydajne i produktywne.
Badania pokazują, że pracownicy są bardziej wydajni w miejscach pracy, które dbają o zdrowie i bezpieczeństwo.
Skrócenie przestojów spowodowanych chorobami i wypadkami oznacza mniej zakłóceń i oszczędza pieniądze Twojej firmy.
W niektórych krajach przepisy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa są prawem karnym i jesteś prawnie zobowiązany do ich przestrzegania. Naruszenia prawa mogą skutkować ściganiem, grzywnami, a nawet karą więzienia dla kadry kierowniczej wyższego szczebla.
Aby przyciągnąć inwestorów, być może będziesz musiał wykazać swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu, wskazując w jaki sposób chronisz swoich pracowników i w jakim stopniu wdrożona jest współpraca BHP.
Coraz częściej klienci chcą kupować produkty i usługi, które są wytwarzane w sposób etyczny – musisz więc również pomyśleć o praktykach pracy w całym łańcuchu dostaw i kontaktować się tylko z etycznymi dostawcami, którzy chronią swoich pracowników.
Coraz więcej osób poszukujących pracy szuka stanowisk u pracodawców, którzy podzielają ich wartości, więc bez silnej odpowiedzialności korporacyjnej i praktyk zrównoważonego rozwoju możesz mieć trudności z przyciągnięciem lub zatrzymaniem najlepszych pracowników.